Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Athene - WaarBenJij.nu Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Athene - WaarBenJij.nu

Het vertrek uit Athene

Door: Theseus van Athene

Blijf op de hoogte en volg Theseus

07 Augustus 2018 | Griekenland, Athene

Lief dagboek,
Vandaag hoorde ik dat een aantal kinderen geofferd moesten worden aan de Minotaurus. Dat vond ik niet zo plezant. Toen dacht ik: ‘Laat ik met ze meegaan en proberen de Minotaurus te doden.’ Dat vertelde ik aan mijn vader. Maar hij was het er niet mee eens. Ook dat was niet zo plezant. Maar na veel smeken had ik hem uiteindelijk overtuigd. Ik had met hem afgesproken dat als ik levend terugkwam het zwarte zeil om zou wisselen voor een wit zeil. Ik wilde niet gaan, maar ik kon de andere kinderen ook niet laten gaan. Die Minotaurus moet en zou dood gaan, al is het het laatste wat ik doe. We waren de spullen op de boot aan het brengen. En uiteindelijk waren we klaar om te vertrekken. Ik nam afscheid van mijn vader en Athene. Ik zei dat ik hem snel terug zou zien, maar dat wist ik niet zeker. Ik zou in ieder geval mijn best doen. Met die gedachte in mijn hoofd voeren we weg van Athene.